مشکلات حمل و نقل بار با خرده بار یا همان تخلیه بار خیلی زیاد است از دیر رسیدن بار به مقصد گرفته کرایه نامعلوم و ندادن شماره مقصد (باری که آنجا تخلیه خواهد شد) از مشکلات اصلی در جابجایی خرده بار است .

خرده بار چیست؟

خرده بار یا تخلیه بار همان طور که از اسمش مشخص است ارسال بسته و ارسال بار کم حجم از مبدا به مقصد می باشد برای مثال شما یک بسته ۵۰ در ۵۰ یا یک لباسشویی .

یخچال , ده عدد کارتن , که در داخل آن محتویاتی هست اعم از خوراک پوشاک لوازم الکترونیکی و…که خرده بار حساب می شود .

خرده بار تهران همراه با شماره و آدرس

از آنجایی که خرده بارهای تهران در شوش قرار دارند . برای ارسال بار به شهرستان نام خرده بار شهرستان را به صاحب بار نمی گویند!

البته شاید مشکل خرده بار ها نیستند، مشکل صاحب بار ها هستند که نمی دانند به کدام تخلیه بار، بارشان را تحویل داده اند ، و در کجا و کدام تخلیه بار، بارشان دستشان خواهد رسید .

واقعا ما خسته ایم از جواب دادن به تلفن هایی که مشتریان زنگ می زنند و اعلام می کنند که بارشان را به باربری ما تحویل داده اند .

توجه داشته باشید که مدیران سایت حابار هرگز خرده بار حمل نمی کند  و شماره هایی که درج شده ، برای سهولت کاربر برای دسترسی به تلفن خرده بارهای تهران و حتی شهرستان ها هست.

برای دیدن شماره خرده بارهای تهران لینک. باربری تهران   را باز کنید.

مشکل قیمت در خرده بار

معمولا زمانی که بارتان را تحویل تخلیه بار می دهید،  یک قیمت می گویند و زمان تحویل یک قیمت دیگر .

مثال برای یک کارتن از مبدا تهران ب شیراز ۳۰هزار تومن ارایه می کنند و در موقع تخلیه و رسیدن به مقصد قیمت ۳۰هزار تومن می شود ۱۸۰حتی ۲۰۰هزار تومن

برای شفاف شدن بحث قیمت حمل و نقل خرده بار این موارد را به باربری اعلام کنید .

قیمت مورد نظر دقیقا  از کجا به کجا می باشد

زمان رسیدن بار به دست گیرنده کی می باشد

چرا بعضی خرده بارها شماره خود را در بیجک قرار نمی دهند ؟ چون روزانه تماس های زیادی از طریق صاحبان کالا با آنها برای پیگیری بارشان وجود دارد به خاطر همین اطلاعات تماس مقصد را نمی دهند! خرده بار خود موظف است بعد از رسیدن بارتان با شما تماس بگیرید . بنابراین بعضی مواقع دلواپسی بی مورد است!

این نوشته فقط یک مطلب آموزشی هست لطفا برای تماس با خرده بار با ما تماس نگیرید.

چقدر بیمه می کنید ؟

(البته خرده بارها نمی توانند بارنامه صادر کنند و فقط برای شما یک بیجک باربری تحویل می دهند )

نوع بارتان را به باربری بگین که شکستنی هست حساس هست و…که برخی از باربری ها شیشه و لوازم شکستنی را اصلا قبول نمی کنند .

حتما و حتما شماره باربری مبدا و مقصد را در یک جایی بنویسید. و بعدا در گوگل به دنبال بارتان نگردید. !

بارتان به مقصد رسید خود خرده بار موظف است با صاحب بار تماس بگیرد.

خرده بار قوانین مشخصی ندارد . برای یک دستگاه کرایه نجومی می گیرند در حالی که جرثقیلی که اجاره می کنند ، برای یک‌ماشین کامل مثل تریلی اجاره می کنند. (البته همه اینجوری نیستن) خواستم به شما این آگاهی را بدهم که از صفر تا صد نرخ ها را از خرده بار بپرسید . چون احتمال اینکه در یک مورد مثل عبوری و جرثقیل و … با باربری صحبت نکنید هر چه دلش خواست آن قیمت را روی بیجک بنویسد.

یک مشکل که اکثر مردم در مراجعه با خرده بار مواجه می شوند

مثال : شما یک دستگاه یخچال ساده را می دین به باربری و فرض کنید مبدا تهران و مقصد اصفهان هست ، حالا فرض کنید که یخچال بیچاره را تحویل در شوش دادید و برای شما یک بیجک نوشت . و قیمت را مشخص کرد که برای مثال ۱۰۰هزار تومن می باشد.  وقتی یک‌روز یا  دو روز بعد (حالا کمترین زمان برای تحویل بار ) به اصفهان رسید ، باربری واقع در اصفهان یک ماشین حساب بر می دارد و حساب کتاب می کند و می بینید که قیمت باربری تهران با اصفهان دو سه یا حتی ۴برابر افزایش یافته ،

عبوری

هزینه کارگر

درصد باربری ?

و….

خرده بار

خرده بار یا تخلیه بار

از آنجا که تخلیه بارها روزانه صدها تماس دریافتی دارند و مشخص نیست مقصد نهایی کجاست به خاطر همین مشتریان سرگردان و سردرگم می شوند سیستم شفافی هم وجود ندارد که مشتری بتواند بارش را رهگیری کند (تا آنجا که ما اطلاع داریم )و هدف ما شفاف سازی و استفاده درست از ناوگان حمل و نقل می باشد و البته هدف ما این است که سر شما کلاه نرود و هزینه اضافی به باربری ندهید . این مطلب بروز رسانی خواهد شد لطفا نظرات خود را برای ما بفرستید.

مشتریان از باربری ها و اتوبارها چه می پرسند ؟

هر روز متاسفانه به باربری های داخلی و اتوبارها تماس گرفته می شود و عنوان می شود که بار ما در باربری شما هست ! یا کی بار ما به دست ما خواهد رسید ؟!مدیران اتوبار و باربری هم انرژی زیادی را صرف پاسخ به افرادی که دنبال بارشان هستند می کنند . واقعا من از همین جا از مدیران تخلیه بار خواهش می کنم یک سیستم پیامکی داشته باشند که مشتریان اینقدر اذیت نشوند.

معضلات خرده بار تمامی ندارد

مسیرهایی هستند که در اصطلاح برخی مدیران باربری مسیر پرت یا بد مسیر گفته می شود . شماتصور کنید بارتان از مبدا تهران یا هر شهری در ایران به خرده بار تحویل داده می شود و مقصد نهایی یکی از شهرهای با مسافت زیاد ایران است ! این باره مشتری تا دستش برسد حداقل ۱۵روز به طول می انجامد . برای مثال از تهران باید کامیون پر بشود و بار شما به استان شما برسد . و از استان شما دوباره بار تکمیل شود تا به شهرتان یا روستایتان برسد ! . عذاب آور نیست ؟!به خاطر همین است برخی خرده بارها اطلاعات درستی به شما نم دهند یا به صورت عمد نمی دهند یا چون شما در آن ۱۵ روز یا هر چند روز که تصور کنید پیگیر بارتان خواهید بود اطلاعات تماس نمی دهند.

باربری خرده بار

صبح ساعت ۶ و موبایل مدیر شرکت حمل و نقل زنگ می خورد جواب می دهد و فکر می کند صاحب باری هست که می خواهد باری را به شهرستان بفرستد ناگهان سراسیمه یک نفر پشت تلفن می گوید , بار من را چرا تحویل نمی دهید می روم شکایت می کنم بار ما دست شماست چند روزی بود دنبال شماره شما بودم تازه پیدا کردم . مدیر شرکت حمل و نقل هم بهت زده و خواب آلود نمی داند به اونی که تماس گرفته چه بگوید . تلفن را قطع می کند دوباره زنگ می خورد این بار مدیر شرکت حمل و نقل جواب نمی دهد صاحب بسته پیامی می فرستد که من میرم شکایت می کنم مدیر شکت حمل و نقل بعد از ریستارت مغزش به صاحب بسته زنگ می زند و می گوید که فلانی ما اون باربری که می گویید نیستیم . اصلا شما اشتباه گرفتید …

صاحب بسته

صاحب بسته که خشمش پشت تلفن فرو می کشد می گوید من چیکار کنم به کی بگم ؟هیچکس کمکی نمی کنه نه اونی که بسته خریده ام جوابی می دهد نه شماره باربری را میدانم …. خوشبختانه بسته صاحب کالا بعد چند هفته به دستش رسیده و از مدیر شرکت حمل و نقل معذرت خواهی می کند . این داستان واقعی یک مدیر باربری بود که خودشان گفتند اسمم گفته نشود
لینک های مرتبط
سوالات متداول
آیا می توانم با باربری خرده بار اثاثیه جابجا کنم ؟

خیر . مگر اینکه بار شما یک یخچال یا یک لباسشویی یا چند کارتن یا چند فرش باشد معمولا کمتر از یک وانت باشد صلاح در این است با خرده بار یا با اتوبارها به صورت کنار باری ارسال شود.

من یک بسته دارم می خواهم از تهران به شهرستان بفرستم چکار باید بکنم؟

اکثر خرده بارهای تهران واقع در شوش هستند که شما می توانید بارتان را از تهران به شهرستان بفرستید.

من یک خرید اینترنتی کرده ام ولی هنوز بسته ام به دستم نرسیده است چیکار کنم؟

توجه داشته باشید از جا امن خریداری کنید و اگر از طریق آگهی خرید کرده اید حتما به فروشنده بگویید عکس بیجک باربری را برایتان بفرستد قبل از واریز هر مبلغی از معتبر بودن خرده بار هم استعلام بگیرید . اصولا اکثر شماره خرده بارها در سامانه حابار و چند سایت دیگر موجود می باشد.

من از طریق آگهی یک حیوان خانگی خریده ام آیا خرده بارها قبول می کنند ؟

در جواب اصولا خیر خرده بارها حیوانات خانگی لوازم شکستنی مثل آینه و… را قبول نمی کنند.

غیر از خرده بار با چه باربری می توان بسته ارسال کرد ؟

شما می توانید بارهایی را که مجاز هستند و ترمینال های مسافربری هر شهری اگر مجوزش را داشته باشند می توانند قبول کنند.

بسته دارم می خوام بارم سریع به شهرستان دستم برسه بهترین راه حل چیست ؟

اگر می خواهید بارتان زودتر به دستتان برسد با اتوبوس وانت یا نیسان ارسال کنید برای ارسال پول چک و… هم پست بهترین روش است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا